0 elementer
(+47) 22 61 68 00

Konflikthåndtering

Vi utruster ditt team til å håndtere vanskelige situasjoner. Erfaring viser at det vil kunne ta lang tid før det er mulig å få nødvendig assistanse i en krisesituasjon. Våre instruktører har erfaring fra både undervisning og utfordrende sikkerhetsarbeid, nasjonalt og internasjonalt.

Kurs i konflikthåndtering er et intensivt kvalitetskurs på et høyt praktisk og teoretisk nivå. Kurset er i stor grad tilpasset til den enkelte bedrift. Det legges vekt på praktiske og virkelighetsnære øvelser, samt eksempler som er lik den virkeligheten de ansatte jobber i.

Kursdeltakerne deltar i et faglig og praktisk godt tempo, der det veksles mellom forelesninger i klasserom, case, praktiske øvelser, demonstrasjoner, refleksjoner og gruppeoppgaver.I det deltagerne drar tilbake til sitt arbeide, har de med seg verdifull kompetanse og bredere forståelse av sitt arbeid.

Etter et kurs i konflikthåndtering vil personalet være i stand til å kunne håndtere vanskelige situasjoner. Bedrifter som har vært utsatt for grov vold mot sine ansatte ser tydeligere verdien av konflikthåndteringskurs.

Vi oppfordrer alle bedrifter som har ansatte i «faresonen» om å utruste sine ansatte mot de farer som kan oppstå i en konflikt.

Vi har levert kurset en rekke ganger for Tollvesenet, helsepersonell, kommuner, busselskaper og krise-sentere. Flere av våre instruktører har bakgrunn fra Beredskapstroppen og underviser for Forsvaret og Politiet. Kurset tilpasset etter behov og utføres av

Les mer: Navigare Security om Sikker drift for bedrifter i Norge og i utlandet.

ArbeidstilsynetI henhold til arbeidsmiljøloven § 4-1 har arbeidsgiveren et generelt ansvar for at arbeidet er organisert slik at arbeidstakere ikke utsettes for uheldige psykiske belastninger. Arbeidsmiljøloven § 4-3 omhandler det psykososiale arbeidsmiljøet. Denne bestemmelsen sier at integritet og verdighet skal ivaretas, det skal gis mulighet for kontakt og kommunikasjon, ingen skal utsettes for trakassering, utilbørlig opptreden, vold eller trusler. Disse kravene som § 4-3 stiller opp gjelder uansett om det er arbeidsgiver, kolleger eller kunder/klienter som utfører handlingen.

Vi bruker informasjonkapsler. Ved å navigere videre på nettsiden aksepterer du bruken av disse. Mer informasjon

Vi bruker informasjonkapsler på nettsiden for å kunne gi deg relevant innhold. Ved å bruke denne siden og relatert innhold godtar du bruken av informasjonskapsler med hensyn til analysering, tilpasset innhold og annonser. Ved å navigere videre på nettsiden aksepterer du bruken av "cookies". Sikkerhetsakademiet bruker informasjonskapsler (små tekstfiler som plasseres på enheten din) og lignende teknologier for å kunne tilby tjenestene våre og for å hjelpe til med å samle inn informasjon. Teksten i en informasjonskapsel består ofte av en rekke tall og bokstaver som entydig identifiserer datamaskinen din, men den kan også inneholde annen informasjon. Google identifikatorer er plassert på nettsiden for å kunne gi Sikkerhetsakademiet informasjon om hvordan vi kan tilpasse nettsiden bedre.

Lukk